Aug 212012
 
5 načinov sprostitve

Iris Richard

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAVsako jutro se zbudim in se kmalu zatem vkrcam na hitri vlak, ki postajo zapušča s perona, namenjenega takšnim vlakom. Ko drvim po tirnicah življenja, strmim skozi okno in razmišljam. Kam je izginil ves čas? Kako je prišlo do tega, da so moji otroci tako hitro odrasli? Sedaj se enako dogaja z mojimi vnuki. V nekem trenutku ujamem svoj odsev v steklu in se sprašujem, od kod so se znašli vsi ti sivi lasje. Zdi se, kot bi bilo včeraj …
V današnjem svetu, ki se vedno hitreje spreminja in širi, se je težko otresti vsega, kar se dogaja okrog nas in pritiskov življenja na hitrih tirnicah. Vendar pa je nove moči mogoče najti le z izpolnjevanjem notranjih potreb. Začetek je lahko povsem enostaven, če sledimo naslednjim načelom:
1. Vlagajte v odnose
Prijateljev in družine ne obravnavajte kot samoumevnih; vsak odnos je treba negovati. Ljudem dajte vedeti, da jih cenite in da ste veseli, ker so del vašega življenja. Poskušajte se obdati s srečnimi ljudmi. Če se družite s pozitivno naravnanimi ljudmi, je tudi vaše razpoloženje boljše. Ko ste sami dobre volje in optimistični, lahko to prenesete tudi na ostale.
2. Vzemite si čas za hiter sprehod
Pri telesni aktivnosti se v vašem telesu sproščajo endorfini ali t.i. hormoni sreče, ki krepijo občutek blagostanja in vam pomagajo, da se bolj optimistično soočate z izzivi. Telesna vadba prav tako izboljšuje vaše zdravje. Med telesno aktivnostjo se osredotočite na globoko trebušno dihanje. Tako boste povečali količino kisika, ki bo prišel do vsake celice v telesu in pomagal razstrupiti vaša obtočila.
3. Meditirajte
Osredotočite se na nek predmet – cvetlico, drevo ali oblak – in občudujte njegovo lepoto. Ali pa se osredotočite na pozitivno misel ali na odlomek iz Svetega pisma. Naj občutki hvaležnosti napolnijo vaše misli in preplavijo vašo dušo. Ob počasnem in globokem dihanju si zamišljajte, kako težave, zmedenost in strahovi zapuščajo vaše življenje.
4. Molite
Molitev je nadaljevanje meditacije. Ima namreč povsem enak in takojšen učinek na vaše telo, um in duha, vendar gre še veliko dlje; na ta način ustvarjate povezavo s Stvarnikom in spodbujate, da Njegova moč deluje namesto vas.
5. Vzemite si čas zase
Večina stresa je povezana z delom. Vzemite si čas za popoln odklop od dela in naredite nekaj, kar bo imelo pozitiven učinek. Namesto da posegate po najbližji elektronski napravi, s katero običajno preusmerjate svojo pozornost, se preizkusite v risanju ali slikanju, ustvarjalnem pisanju ali branju knjige – posvetite se nečemu, kar vas bo spodbudilo k novemu načinu razmišljanja in sprožilo vašo ustvarjalnost.

Iris Richard je svetovalka v Afriki, kjer že 17 let deluje kot prostovoljka v lokalni skupnosti.

FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedInEmailDelež